ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

بوی سوختگی لباسشویی حایر

شاید شما هم با بوی سوختگی در لباسشویی حایر روبرو شده باشید. توجه داشته باشید که علت بوی سوختگی لباسشویی حایر را باید در خرابی قطعات متعددی باید جستجو کرد، اما نکته مهم این است که این شرایط را باید جدی بگیرید. زیرا در بسیاری از مواقع بوی سوختگی لباسشویی می تواند در نهایت منجر به سوختگی کامل موتور و خسارت زیاد منجر شود. در این بخش از مطالب آموزش تعمیر ماشین لباسشویی قصد داریم اصلی ترین علت بوی سوختگی لباسشویی حایر را بررسی می کنیم. برای تعمیر لباسشویی حایر در زمینه بوی سوختگی ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

بوی سوختگی از ماشین لباسشویی حایر به علت خرابی تسمه

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث میشود بوی سوختگی از ماشین های لباسشویی در محیط اطراف پخش شود، خرابی در تسمه می باشد. تسمه پلاستیکی که وظیفه اتصال دیگ لباسشویی و پولی موتور را برعهده دارد در صورت خرابی بوی سوختگی می دهد. در واقع این بو به دلیل سایش زیاد تسمه پلاستیکی در حین روشن بودن لباسشویی با سایر قطعات است. به همین دلیل بهتر است تسمه تعویض شود. البته اگر با قطعات داخلی دستگاه آشنایی ندارید، بهتر است تعمیر ماشین لباسشویی و رفع این قبیل خرابی ها را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

خرابی موتور دلیل بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

از خطرناک ترین علت های بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می توان به خرابی در موتور اشاره نمود. خرابی در هر یک از قطعات موتور باعث میشود در حین کار کردن فشار زیادی به آن وارد شود. فشار زیاد به موتور باعث داغ شدن آن شده و در نهایت بوی سوختگی احساس میشود. تعمیر و تعویض موتور لباسشویی کاملا تخصصی بوده و هرگونه خرابی در آن باید جدی گرفته شود.

خرابی قرقره موتور ماشین لباسشویی

در ماشین های لباسشویی قدیمی که مدت زمان زیادی از استفاده آنها می گذرد، بوی سوختگی به دلیل خرابی در قرقره موتور ممکن است احساس شود. این قرقره ها که در راه اندازی موتور در لحظه روشن شدن دستگاه نقش مهمی دارند، به مرور نه تنها ممکن است دچار ترک و شکستگی شوند، بلکه زنگ زدگی روی سطح آنها نیز مشاهده میشود. به همین دلیل فشار زیادی در حین چرخش موتور به قرقره وارد شده و بوی سوختگی ایجاد خواهد شد.
علت بوی سوختگی لباسشویی حایر

خرابی المنت لباسشویی

گرم شدن آب ماشین های لباسشویی با کمک المنت ها تامین میشود. بر اساس درجه تنطیم شده، المنت آب را گرم نموده و ترموستات فرمان روشن یا خاموش شدن را برای آن ارسال می کند. در بسیاری از مواقع، دلیل بوی سوختگی از ماشین لباسشویی خرابی در المنت می باشد. چون المنت پس از دریافت فرمان خاموش شدن همچنان به روند گرم کردن آب ادامه می دهد. به طوریکه در مرحله پس از تخلیه دمای داخل لباسشویی تا حد زیادی افزایش پیدا نموده و بوی سوختگی به مشام می رسد. اگر پس از تخلیه آب لباسشویی این بو را احساس کردید، بهتر است وضعیت المنت را بررسی و در صورت نیاز آن را با قطعات اصل و باکیفیت تعویض نمایید.

بوی سوختگی از لاستیک المنت ماشین لباسشویی

علاوه بر خرابی که در لمنت ممکن است وجود داشته باشد، لاستیک اطراف آن نیز می تواند در بوی سوختگی لباسشویی نقش داشته باشد. در شرایطی که به المنت فشار زیادی وارد شده و برای مدت طولانی روشن باشد، لاستیک اطراف آن که نقش آب بند را برعهده دارد داغ میشود.

علت بوی سوختگی لباسشویی حایر از سیم کشی معیوب

گذشت زمان و استفاده متوالی از ماشین های لباسشویی و همچنین نوسانات برق و جریان می تواند به سیم پیچی داخلی آسیب وارد کند. خرابی هایی که در سیم پیچی لباسشویی وجود دارد، می تواند علت بوی سوختگی از آن باشد. بررسی وضعیت سیم پیچی در بخش های مختلف لباسشویی کاملا تخصصی بوده و عدم رعایت ایمنی می تواند به برق گرفتگی منجر شود. با سرویس های دوره ای می توانید از خراب شدن سیم پیچی ماشین لباسشویی و خرابی های بیشتر آن جلوگیری کنید.

بوی سوختگی از ماشین لباسشویی به دلیل خرابی کلاچ

از دیگر دلایلی که می توان برای رخ دادن این مشکل ارائه داد، خرابی در کلاچ می باشد. این مساله در ماشین لباسشویی هایی می تواند رخ دهد که درب آنها از بالا باز میشود. بوی سوختگی همراه با شنیدن صدای خراشیدگی به احتمال زیاد نشان دهنده خرابی در کلاچ است و باید تعمیر شود.

خرابی برد ماشین لباسشویی

برد الکتریکی در تمام لوازم خانگی نقش مغز را برعهده دارد و هر گونه خرابی در آن می تواند در نحوه عملکرد سایر بخش ها اختلال ایجاد کند. در واقع با این قطعه فرمان های مختلف به سایر قطعات ارسال میشود. به همین دلیل، اگر برد و مدارات روی آن دچار خرابی شده باشند، این امکان وجود دارد که بوی سوختگی به مشام برسد. بررسی برد و تعمیر یا تعویض آن نیاز به تخصص زیادی داشته و در برندهای مختلف متفاوت می باشند. به همین دلیل بهترین کار استفاده از تخصص افراد حرفه ای در این حوزه خواهد بود.

خرابی ترموستات ماشین لباسشویی

بر اساس برنامه های شستشو که تنظیم می کنید، ترموستات دمای خاصی را برای آب در نظر میگیرد. اگر دمای آب از حداقل و حداکثر مقدار مشخص شده خارج شود، فرمان روشن یا خاموش شدن به المنت ارسال میشود. خرابی در ترموستات باعث میشود افزایش بیش از اندازه دمای آب به درستی تشخیص داده نشود و المنت بیش از اندازه روشن باشد. این مساله مخصوصا در شرایطی که دستگاه بدون آب است می تواند کنید. منجر به بوی سوختگی در لباسشویی شود. ترموستات را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

خرابی دو شاخه برق

نوسانات بسیار زیادی که در جریان برق وجود دارد، آسیب جدی به وسایل الکتریکی وارد می کند. به همین دلیل بهتر است از محافظ برق همیشه استفاده کنید. در بسیاری از مواقع بوی سوختگی از دو شاخه برق بوده و به خرابی قطعات داخلی دستگاه ارتباط ندارد.
در این مقاله با علت بوی سوختگی لباسشویی حایر آشنا شدیم، اما توجه داشته باشید که در برخی از موارد این امکان وجود دارد که این مشکل تخصص باشد و نیاز به تعمیر لباسشویی حایر به وسیله تعمیرکار متخصص باشد، پس با توجه به این موضوع در صورتی که ماشین لباسشویی حایر شما نیاز به تعمیر داشت می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه نمایید و با استفاده از خدمات تخصصی نمایندگی تعمیرگاه مجاز مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *