ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی

تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی الجی

شاید شما هم با مشکلات زیر در لباسشویی خود روبرو شد ه اید که این مشکلات شامل:

  • شنیدن صداهای زیاد از لباسشویی.
  • آبگیری نکردن لباشسویی.
  • تخلیه نشدن آب لباسشویی.
  • نشت آب از ماشین لباسشویی.

هر یک از این مشکلات می تواند به دلیل لباسشویی ال جی به دلیل، خرابی پمپ تخلیه رخ بدهد. همانطور که از اسم این قطعه پیداست وظیفه آن تخلیه کردن آب کثیف حاصل از شستشوی لباس ها در لباسشویی است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل بروز این مشکل در لباسشویی ال جی و نحوه تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی را با هم بررسی نماییم.

با پمپ تخلیه و انواع آن آشنا شوید

قبل از اینکه با دلایلی که باعث خرابی و تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی می شود، لازم است کمی با وظیفه این پمپ در لباسشویی و مدل های مختلف آن آشنا شوید. همانطور که در قسمت قبل گفته شد وظیفه این پمپ تخلیه آب کثیف حاصل از شستشوی لباس ها را از لباسشویی به بیرون منتقل کند. در کل نوع پمپ تخلیه در لباسشویی ها وجود دارد که یک نوع آن قطب چاکدار و نوع دیگر آن روتور با آهن ربای دائم می باشد.

  • پمپ تخلیه از نوع چاکدار: این مدل از پمپ تخلیه از ساده ترین انواع موتورهای القایی است. در ابن مدل ار پمپ، بوبین فقط ایجاد کننده یک میدان مغناطیسسی ثابت می باشد و قابلیت چرخش روتور وجود ندارد.
  • پمپ تخلیه از نوع روتور با آن ربای دائم: این نوع از پمپ تخلیه شامل یک بوبین با حفاظ پلاستیکی همراه با روتورو آهن ربای دائمی می باشد که روتور و بوبین هر دو باهم کار می کنند.

علت خرابی پمپ تخلیه لباسشویی چیست؟

  • شکستگی پروانه های پمپ تخلیه لباسشویی الجی یکی از دلایل اصلی خرابی شدن آن می باشد که تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی برطرف نخواهد شد و چاره ای به غیر از تعویض آن ندارید. شاید برای شماهم این سوال پیش آمده باشد که چرا پروانه های پمپ تخلیه می شکند. در واقع اشیاء ریز که در لباس ها جا میمانند دلیل اصلی شکستگی پروانه ها می باشند.
  • دلیل دیگری که باعث خرابی و یا تعمیرات پمپ تخلیه لباسشویی الجی می شود، گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه می باشد، درواقع گیر کردن پرز لباس یا هرگونه اشیاء ریز درون فیلتر پمپ، یاعث گرفتگی آن می شود و عملکرد آن را با اختلال روبرو می کند. برای خارج کردن این پرزها، باید فیلتر پمپ را باز کنید و هر چیزی که درون آن است را خارج کنید و قطعه را تمیز نمایید و دوباره آن را سر جای خودش بگذارید.
  • در برخی از موارد این امکان وجود دارد که پمپ تخلیه لباسشویی LG به علت نوسان برق به طور کل بسوزد که در این صورت امکان تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی الجی وجود ندارد و حتما باید این قطعه را تعویض نمایید.
  • در بعضی از موارد خرابی پمپ تخلیه لباسشویی نیست بلکه مشکل از برد لباسشویی است که نفش آن در لباسشویی مانند نقش مغز در بدن می باشد، زیرا که برد لباسشویی علاوه بر ارتباط لازم بین تمامی قطعات این دستگاه را فراهم می سازد، نقش و مسئولیت هر کدام یک از قطعات لباسشویی را تعیین می نماید. با این وجود بدیهی است که در صورت بروز اختلال در این قطعه، عملکرد لباسشویی به کل خراب می شود.

علائم خرابی پمپ تخلیه لباسشویی الجی چیست؟

  • شنیده شدن سر و صدای زیاد از ماشین لباسشویی الجی

یکی از علائم خرابی در پمپ تخلیه لباسشویی الجی که نشان می دهد زمان تعمیر پمپ تخلیه ال جی رسیده است، شنیده شدن صداهای عجیب در لباسشویی می باشد.

شنیده شدن هر صدا در لباسشویی دلیل بروز مختلفی دارد. به عنوان مثال در صورتی که از لباسشویی صدای وز وز شنیده شود به این معناست که یک شی خارجی در پمپ تخلیه لباسشویی گیر کرده است. در صورتی که از لباسشویی شما خز خز شنیده می شود به این معناست که لوله خروج آب لباسشویی مسدود شده است. در صورت بروز این مشکل بهتر است که هر چه زودتر به تعمیر و تخلیه لوله خروجی آب بپردازید تا به پمپ تخلیه فشار وارد نشود. اما هنگامی که صدایی مانند شبیه به کلیک در لباسشویی خود می شتوسد به معناست که یک جسم خارجی در واشر پمپ تخلیه گیر کرده است. در این صورت باید واشر تخلیه را بررسی نمایید و در صورتی که چیزی داخل آن نبود، مشکل از لاستیک درب لباسشویی است.

  • نشت آب از لباسشویی الجی

آیا آب از جا پودری لباسشویی نشتی دارد یا از درب و یا زیر لباسشویی آب نشتی می کند. در صورتی که آب از جا پودری نشتی کند به دلیل فرسوده شدن جاپودری می باشد و اگر آب از درب لباسشویی نشتی کند به دلیل پوسیدگی لاستیک دور درب می باشد اما در صورتی که آب از زیر لباسشویی نشت کند به دلیل خراب بودن پمپ تخلیه لباسشویی الجی است

  • آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

بیشتر کاربران بر این باوراند که آبگیری نکردن لباسشویی نشان از خراب بودن پمپ تخلیه این دستگاه است و در این حالت نیاز به تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی می باشد، در صورتی که این مشکل به طور مستقیم به پمپ تخلیه مربوط نیست. در قسمت جلویی و پایین لباسشویی فیلتر پمپ تخلیه قرار گرفت است گه از مانع از ورود سکه، پرز و اشیای به جا مانده درون لباس به داخل پمپ است. فیلتر لباسشویی نیز به مرور زمان کثیف می شود و باعث سروصدا، لرزش بیش از حد و عدم آبگیری در لباسشویی است. با این وجود در صورت بروز مشکل آبگیری نکردن لباسشویی ال جی بهتر است که فیلتر پمپ تخلیه را تمیز نمایید.

  • تخلیه نشدن آب لباسشویی الجی

اما آخرین دلیلی که نشان دهنده خراب بودن پمپ تخلیه است، تخلیه نشدن آب لباسشویی الجی می باشد. همان گونه که اشاره کردیم، پمپ تخلیه وظیفه دارد تا آب کثیف حاصل از شستشوی لباس ها را از درون لباسشویی به بیرون منتقل کند.

در صورتی که این پمپ فرسوده یا دچار آسیب شده باشد، عمل تخلیه انجام نمی شود.

آیا امکان تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی وجود دارد؟

پاسخ این سوال که امکان تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی وجود دارد یا خیر بستگی به شدت خرابی در قطعه دارد. با این وجود در صورتی که با هر یک از نشانه های خرابی در پمپ تخلیه روبرو شدید که نمی توانید آن را برطرف کنید، می توانید با نمایندگی تعمیرگاه مجاز لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا تکنسین های متخصص تعمیر لباسشویی الجی ما به محل مورد نظر شما اعزام شوند و مشکل لباسشویی شما را برطرف کنند.

همچنین شما دوستان عزیز می توانید برای تعمیر لباسشویی ال جی در نمایندگی تعمیرگاه مجاز با شماره های ثبت شده شرکت تماس بگیرید.

راه های ارتباط با نمایندگی تعمیرگاه مجاز الجی در تهران :

77166615_22737566_442887993_33812686_88592650

مطلب مرتبط : تعمیر لباسشوی الجی 

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *