ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

علت لرزش ماشین لباسشویی آبسال

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی آبسال

یکی از شایع ترین و البته اولین دلیلی که باعث تکان خوردن های شدید و لرزش لباسشویی آبسال می شود، تراز نبودن اصولی دستگاه، حفظ فاصله از دیوار پشتی تا 20 سانتی متر و عدم تنظیم صحیح لباسشویی می باشد. که بیشتر این لرزشات هم که در تایم آبگیری و خشک کردن لباس ها اتفاق میوفتد، به تراز نبودن لباسشویی آبسال مرتبط است.

برای تراز کردن ماشین لباسشویی آبسال، شما به یک تراز مهندسی نیاز دارید. برای کار با آن نیز کافیست تراز را روی لباسشویی قرار بدهید و پایه های زیرین لباسشویی را تتظیم کنید تا حباب های تراز در وسط نشانگر ها قرار بگیرند. اگر دسترسی به تراز مهندسی ندارید، جای نگرانی نیست ورا که می توانید از تخته های سه لایه در زیر دستگاه استفاده کنید. زیرا چوب و مشتقات چوب در کاهش لرزش های دستگاه و حفظ ثبات آن تاثیر بسزایی دارند.

همچنین یکی دیگر از روش های موثر در کاهش و رفع تکان ها و لرزش های لباسشویی آبسال، استفاده از کفپوش زیر لباسشویی ها می باشد که با استفاده از آن ماشین لباسشویی به صورت کامل روی زمین قرار میگیرد و احتمال تکان خوردن و لرزش دستگاه بسیار کمتر می شود.

البته باید بگوییم که بهتر است تراز کردن ماشین لباسشویی را پشت گوش نیندازید و و هر چه سریعتر برای این کار اقدام کنید، چرا که علاوه بر رفع لرزش و سروصدای دستگاه، از آسیبات بیشتر به دستگاه نیز پیشگیری میشود و در طولانی مدت نیز کمتر به تعمیر لباسشویی آبسال نیاز پیدا میکنید.

  • عدم توجه به حداقل و حداکثر ظرفیت دیگ لباسشویی آبسال

زمانی که میخواهید از لباسشویی خود استفاده کنید حتما باید به حداقل و حداکثر ظرفیت دستگاه خود توجه کنید و وزن لباس ها را به صورت خیس در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر ظرفیت دستگاه شما 4 تا 8 کیلوگرم میباشد، یعنی لباسها بعلاوه ی آب درون مخزن باید عددی بین 4 تا 8 کیلو بشود. زیرا پر کردن دیگ لباسشویی بیش از حد ظرفیت تعیین‌ شده، علاوه‌ بر اینکه باعث لرزش و تکان های شدید دستگاه می‌ شود، در طولانی‌مدت باعث آسیب دیدن و کاهش عمر مفید ماشین لباسشویی آبسال نیز می‌شود.

همیشه سعی کنید تا از حداکثر وزن تعیین شده ی دستگاه مقداری کمتر لباس درون دیگ بریزید، زیرا به مرور زمان، پر بودن دیگ لباسشویی به کمک فنر های دستگاه فشار وارد می کند و شما مجبور به تعویض آنها خواهید بود. همچنین بهتر است لباسشویی را برای شستن یک شلوار و چند جفت جوراب روشن نکنید.

  • تنظیم نبودن پایه های زیر لباسشویی آبسال

از دلایل دیگری که تکان های شدید و لرزش لباسشویی آبسال را در پی دارد، تنظیم نبودن پایه‌ های زیر لباسشویی را می توانیم عنوان کنیم که تقریبا در همه ی دستگاه‌ های ماشین لباسشویی پایه‌ هایی در زیر دستگاه قرار دارد که ارتفاع از سطح زمین را تنظیم می‌ کنند.

برای تنظیم درست پایه ها می توانید از یک تراز مهندسی کمک بگیرید، زیرا با این روش می توانید مانع حرکت کردن و لرزش دستگاه شوید و از رسید آسیبات احتمالی به ماشین لباسشویی آبسال نیز جلوگیری کنید.

 

  • متعادل نبودن بار مخزن دیگ لباسشویی آبسال

متعادل نبودن بار درون مخزن ماشین لباسشویی از متداول ترین دلایلی می باشد که لرزش لباسشویی را در پی دارد که شما برای حل این مشکل باید لباس ها را باز کرده، تکانده و درون دستگاه قرار دهید. به عنوان مثال اگر میخواهید البسه ی بزرگی مانند حوله یا ملحفه های بزرگ را برای شستشو درون دیگ قرار دهید، پس از آب‌گیری وزن بسیار زیادی پیدا می‌ کنند و به یک طرف دیگ ماشین لباسشویی می‌ چسبند که در این مواقع ماشین لباسشویی با حالتی مشابه لگد زدن، شروع به حرکت و تکان‌ های شدید می‌ کند. در همین راستا، برای کاهش لرزش و جلوگیری از حرکت کردن ماشین لباسشویی همواره باید به تعادل وزنی نیز توجه داشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید که حوله ی بزرگ، پتو، کفش کتانی، کیف و… را به تنهایی داخل لباسشویی قرار ندهید و با چیز های کوچکی مانند چند حوله ی کوچک یا چند جفت جوراب و لباس کوچک به آن اضافه کنید تا تعادل در لباسشویی هنگام چرخش دیگ فراهم شود. استفاده از 2 تا 3 عدد توپ هفت سنگ پارچه ای می‌تواند به برقراری تعادل در ماشین لباسشویی آبسال کمک کند.

  • فرسوده شدن کمک فنر ضد لرزش لباسشویی آبسال

تمامی ماشین‌ های لباسشویی اتوماتیک جهت جلوگیری از لرزش، تعدادی کمک‌ فنر دارندکه اگر از محصولات استاندارد و باکیفیت، به صورت اصولی استفاده کنید، معمولا پس از گذشت 5 تا 7 سال باید برای تعویض یا تعمیر کمک‌فنر های ماشین لباسشویی آبسال خود اقدام کنید.

کمک‌ فنر لباسشویی در قسمت پشتی و درون دستگاه قرار دارد که در صورت فرسودگی، باعث لرزش و تکان های شدید ماشین لباسشویی در حین کار می‌ شود. مسلما بررسی فنی کمک‌ فنر های ماشین لباس‌شویی نیاز به تخصص دارد و برای تعمیر ماشین لباسشویی آبسال حتما باید از خدمات نمایندگی تعمیرگاه مجاز تعمیرات لباسشویی آبسال استفاده کنید. خصوصا که اگر کمک‌ فنر لباسشویی آبسال به‌ درستی تعمیر نشود یا در جای درست خود قرار نگیرد، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی موجب خراب شدن کامل آن می‌ شود.

  • فرسوده شدن فنر های نگهدارنده درام لباسشویی آبسال

فنر های دیگ ماشین لباسشویی آبسال که برای ثابت نگه داشتن دیگ یا درام استفاده می‌ شوند که این قطعع نیز در صورت فرسودگی و آسیب، تکان های شدید و لرزش ماشین لباسشویی آبسال را در پی دارد. فنر های دیگ لباسشویی نیز پس از گذشت زمان آسیب دیده و نیاز به تعویض یا تعمیر دارند تا از  تکان‌ های شدیدی که ایجاد می‌ کنند، پیشگیری شود.

  • تخلیه نشدن آب دیگ به صورت صحیح از لباسشویی آبسال

در حالتی که آب درون دیگ ماشین لباسشویی به‌ خوبی تخلیه نشود، حتما باعث لرزش و تکان شدید دستگاه می‌ شود. آب جمع شده درون ماشین لباس‌ شویی وزن زیادی دارد و اگر به‌ درستی از طریق شلنگ تخلیه خارج نشود، منجر به لرزش دستگاه می‌ شود که علت را می توانید از پمپ تخلیه یا شلنگ تخلیه بدانید که برای بررسی تخصصی تر نیاز است تا از متخصصان تعمیرگاه مجاز کمک بگیرید.

  • نقص فنی در برد های الکترونیکی

تمامی ماشین‌ های لباسشویی برد های الکترونیکی مخصوصی دارند که ماشین لباسشویی‌ های قدیمی تر مجهز به برد تایمر و لباسشویی‌ های جدید و امروزی، مجهز به برد الکترونیک هستند. در صورتی‌ که هر یک از این دو برد آسیب ببیند، تعادل دستگاه تحت‌ تاثیر قرار گرفته و باعث تکان های شدید ماشین لباسشویی آبسال می شوند.

اگر علت لرزش ماشین لباسشویی مربوط به خرابی برد باشد، پیشنهاد می‌ کنیم تا برای تعمیر برد لباسشویی آبسال با متخصصان تعمیرگاه مجاز در ارتباط باشید تا خدمات مورد نیازتان در اختیار شما قرار بگیرد.

  • عدم استفاده از پد ضد لرزش لباسشویی آبسال

یکی از راه هایی که کمک می کند تا لرزش لباسشویی کمتر شود یا از بین برود، استفاده از پد یا لاستیک ضد لرزش می باشد که استفاده از این وسیله بسیار راحت و آسان است، کافیست تا پس از خرید پد لرزش‌ گیر، آن را در زیر پایه‌ های لباسشویی آبسال قرار دهید و در جای خود فیکس کنید. برای نصب پد ضد لرزش میتوانید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا لباسشویی آبسال را بلند کرده و مکان دقیق پایه‌ ها را مشخص کنید. (از آنجایی‌ که قرار است این لاستیک‌ ها به زمین بچسبند، بهتر است تا کف زمین را به خوبی تمیز کنید.)

لاستیک‌ها را به محل مورد نظر خود بچسبانید و به مدت یک دقیقه محکم فشار دهید تا در جای خود فیکس شود.

لباسشویی را بلند کرده و پایه‌ های آن را در محل فرورفتگی پدها قرار دهید.

با استفاده از پد لرزش گیر و انجام مراحل بالا، دیگر هیچ صدای مزاحم یا لرزش شدیدی را در شستشوی لباس ها مشاهده نخواهید کرد.

  • شل شدن یا افتادن پیچ ترنسلیت یا ترنسفر در ماشین لباسشویی آبسال

پیچ ترنسلیت یا ترنسفر قطعه‌ ای در لباسشویی است که برای محافظت از دستگاه در حین حمل و نقل تعبیه شده است. این پیچ‌ ها به‌ خصوص در ماشین لباس‌شویی‌ های امروزی آبسال کاربرد بسیاری دارد و حتما پیش از استفاده و نصب، باید باز شوند. اگر پیچ ترنسلیت از دستگاه باز نشده باشد، در حین کار کردن باعث تکان و لرزش های شدید ماشین لباسشویی می‌ شود.

 

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی از نمایندگی های تخصصی تعمیر انواع ماشین لباسشویی آبسال در تهران

در این مقاله شایع ترین دلایل لرزش ماشین لباسشویی آبسال و راه حل های رفع آن را بررسی و تشریح کردیم. حال اگر ماشین لباسشویی آبسال شما دچار لرزش‌های زیاد یا حرکت کردن در حین شست‌ و شو شد، پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناسان ما در تعمیرگاه مجاز محصولات آبسال در ارتباط باشید تا خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

مرکز تخصصی تعمیرگاه مجاز برای تعمیر لباسشویی آبسال از تکنسین‌‌ های مجری و آموزش‌ دیده استفاده کرده تا در کمترین زمان ممکن و با صرف حداقل هزینه ها، مشکل دستگاه آبسال شما را در منزل برطرف کنند.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *