ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن

آشنایی با علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن

هنگامی که برای شستشوی لباس ها لباسشویی اوشن را روشن کرده و لباس ها را در لباسشویی قرار داده اید و بعد از زدن دکمه استارت و آبگیری متوجه شدید که دیگ لباسشویی نمی چرخد، باید علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن را بررسی و بعد از عیب یابی برای رفع آن اقدام کنید. لباسشویی اوشن شما چه جدید باشد و یا از مدل های قدیمی، زمانی که دچار مشکل شود، چرخه شستشو انجام نمی شود و لباس ها نشسته باقی می ماند. برای اینکه شما را با علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن آشنا کنیم، این مقاله را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که امیدواریم برای شما کاربر عزیز مفید بوده و مورد استفاده قرار بگیرد.

لباسشویی اوشن نیز کاربرد زیادی دارد و می توانید انواع البسه و پرده و حوله و…را با لباسشویی اوشن با برنامه های مختلفی که برای هر جنس از پارچه ها دارد بشویید. اگر لباسشویی به هر دلیلی خراب شود و دیگ لباسشویی چرخش نداشته باشد، این پروسه انجام نمی شود. باید برای رفع مشکلات بوجود آمده اقدام کرد.

تعمیرگاه مجاز در زمینه تعمیرات انواع لباسشویی و تعمیرات لوازم خانگی با کادری مجرب به شما کاربران عزیز در این امر کمک خواهد کرد.

دلایل مختلفی ممکن است علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن باشد که در اینجا به مرور آنها می پردازیم:

ممکن است با ریست کردن دستگاه این مشکل برطرف شود. ریست کردن لباسشویی اوشن به این صورت است که باید به بخش تست برنامه وارد شده و با دیدن هر پیام یا کد خطا دکمه استارت لباسشویی اوشن را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود.

می توانید بستگی به مدل لباسشویی اوشن خود به دفترچه راهنمای اوشن نیز مراجعه کنید.

  • حجم زیاد لباس ها در لباسشویی اوشن
  • تسمه
  • پمپ تخلیه لباسشویی
  • فولی
  • میکروسوئیچ درب لباسشویی
  • چفت و زبانه درب
  • روتور و استاتور
  • سبد دیگ لباسشویی اوشن
  • موتور
  • کلاچ
  • بلبرینگ
  • کوپلینگ
  • برد الکترونیکی دستگاه

تعمیر لباسشویی اوشن در تهران در کوتاهترین زمان در محل

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن

بار زیاد در سبد دستگاه و عملکرد کوپلینگ

زمانی که در دیگ لباسشویی لباس قرار می دهید باید به اندازه یک وجب از بالای لباس ها فضای خالی باشد. علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن از حجم زیاد لباس ها است، که موجب می شود درب لباسشویی به سختی بسته شود و هنگامی که شستشو شروع می شود، دیگ لباسشویی نمی تواند به درستی چرخش داشته باشد. در این حالت لباس ها سنگین می شوند و دستگاه خطر را تشخیص داده و دیگ نمی چرخد. تعادل نداشتن لباس ها نیز یکی دیگر از علت ها می باشد.

کوپلینگ در لباسشویی وظیفه دارد موتور را به سیستم انتقال نیرو اتصال دهد. قرار دادن بیش از اندازه لباس در لباسشویی از این انتقال نیرو به وسیله کوپلینگ جلوگیری می کند و چرخش انجام نمی شود.

تسمه لباسشویی

اگر لباسشویی اوشن از مدل هایی باشد که در آن برای گردش دیگ از تسمه استفاده شده باشد، باید علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن را در خرابی و یا پوسیدگی تسمه جستجو کرد. تسمه لباسشویی ممکن است در دراز مدت و استفاده زیاد از لباسشویی فرسوده شود.

تسمه وظیفه دارد که انتقال نیرو از موتور لباسشویی را به دیگ انجام دهد. این تسمه بر روی یک قرقره و به دیگ متصل است که چرخش دیگ را انجام می دهد.

ممکن است تسمه به مرور شل شود. برای جا انداختن تسمه در جای خود و یا تعویض آن، ابتدا لباسشویی را از برق جدا کنید و بعد اقدام کنید.

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن اگر از تسمه نباشد، باید قسمت های دیگر لباسشویی را بررسی کنید. برای عیب یابی و رفع مشکل، بهتر است از یک متخصص کمک گرفته و برای تعمیرات خودتان اقدام نکنید.

فولی موتور

برای یافتن علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن می توانید فولی دستگاه را نیز بررسی کنید. فولی قطعه ای است که تسمه بر روی آن قرار گرفته و یک طرف فولی روی شفت موتور لباسشویی قرار دارد.

فولی موتور، قدرت تسمه را به فولی متصل به دیگ را، انتقال داده و موجب چرخش دیگ می شود.

اگر فولی خراب شود و یا سائیدگی پیدا کند و در جای خود به درستی قرار نگیرد، باعث شل شدن تسمه و در انتها علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن است.

پمپ تخلیه لباسشویی اوشن

دیگر علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن می تواند از پمپ تخلیه دستگاه باشد. اگر پمپ لباسشویی بر اثر گیر کردن اجسام یا پرز لباس و… دچار آسیب شده باشد و پروانه آن صدمه دیده باشد و یا پمپ یا فیلتر و همچنین شیلنگ پمپ تخلیه مسدود شده باشد، از تخلیه آب جلوگیری می شود و دیگ نمی چرخد.

میکروسوئیچ و اجزای درب لباسشویی

هنگامی که می خواهیم بعد از قرار دادن لباس ها در دیگ لباسشویی درب آن را ببندید، اگر متوجه شدید که درب بسته نشده، باید میکروسوئیچ درب را بررسی کنید. این قطعه یکی از مهم ترین قطعات در لباسشویی می باشد که اگر خراب یا معیوب باشد، درب لباسشویی بسته نمی شود و اگر درب لباسشویی باز بماند، دستگاه نمی تواند شستشو را شروع کند و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن از ایراد در میکروسوئیچ درب می باشد.

وقتی میکروسوئیچ مشکل داشته باشد، فرمانی از برد لباسشویی دریافت نمی کند و درب بسته نمی شود.

اگر عملکرد میکروسوئیچ را چک کردید، می توانید قفل درب و اجزای تشکیل دهنده درب لباسشویی مثل زبانه و چفت را بررسی کنید ممکن است علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن از ایراد در قسمت های دیگر درب لباسشویی باشد.

موتور لباسشویی اوشن

خرابی در موتور لباسشویی دیگر علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن است.

بیشتر لباسشویی ها از موتور معکوس استفاده می کنند. در این حالت اگر موتور دچار ایراد شود، باعث می شود دیگ قادر نباشد به دو طرف بچرخد و یا کلا چرخش انجام نمی شود.

موتور لباسشویی را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید در صورتی که ایرادی در موتور لباسشویی اوشن بوجود آمد با نزدیکترین نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید. همکاران ما پاسخگوی شما عزیزان هستند و با ثبت سفارش برای شما کارشناس اعزام خواهد شد.

اگر نیازی به تعمیر یا تعویض موتور لباسشویی اوشن باشد تعمیرکاران مجرب این مجموعه این خدمات را برای شما انجام می دهند.

روتور و استاتور لباسشویی

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن ممکن است از ایراد یا خرابی روتور و استاتور لباسشویی باشد.

این قطعات باعث حرکت لگن و چرخش به سمت عقربه های ساعت و یا بر عکس می شوند. اگر سیم پیچی استاتور دچار ایراد شود دیگ لباسشویی نمی چرخد.

سبد آبکش لباسشویی

اگر سبد لباسشویی به هر علتی از حالت عادی خود خارج شده باشد باید این سبد محرک را تعویض کرد. در این حالت دیگ نمی چرخد.

تعمیر لباسشویی اوشن در تهران با ارزانترین هزینه

بلبرینگ

خرابی بلبرینگ و سائیدگی در آن عملکرد صحیح دیگ لباسشویی را دچار اختلال کرده و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن از خرابی بلبرینگ است.

بلبرینگ چرخش دیگ را نرم تر و راحت تر می کند و باعث می شود که در لباسشویی، از لرزش و سرو صدا جلوگیری شود.

کلاچ و کیت باند کلاچ

کلاچ در لباسشوی باعث می شود تا دیگ لباسشوی به سرعت مناسب برسد. زمانی که کلاچ خراب باشد، دیگ در سرعت خود به مشکل بر می خورد و یا اصلا چرخش ندارد.

و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن از ایراد در کلاچ دستگاه است.

کیت باند کلاچ نیز سرعت بخشیدن به چرخش دیگ را به عهده دارد و هنگام خشک کن سرعت را تنظیم می کند.

کلاچ، دیگ و موتور را به هم متصل می کند. اگر این قطعه خراب یا فرسوده شده باشد، باید برای تعویض آن اقدام کرد.

این کار باید توسط یک تعمیرکار مجرب انجام شود.

برای عیب یابی و تعمیرات لباسشویی از تعمیرگاه مجاز کمک بگیرید و تعمیر یا تعویض قطعات را به دست افراد ناآگاه نسپارید.

برد الکترونیکی لباسشویی

حرکت و تامین کننده انرژی در موتور لباسشویی و صادر کردن فرمان چرخش دیگ، تعیین کردن ایست و دور آن، به عهده برد است. برد الکترونیکی فرمان های لازم را برای قسمت های مختلف دستگاه به وسیله سنسورها می فرستد. اگر برد الکترونیکی کار خود را به درستی انجام ندهد و یا ایراد پیدا کرده و خراب شود علت نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن است.

  • با استفاده از مقاله ارور یا کد خطاهای لباسشوی اوشن هم، می توانید متوجه برخی از مشکلاتی که برای دستگاه پیش می آید شوید و برای رفع آنها اقدام کنید. هر کد خطایی که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود، علت یک خرابی یا ایراد در لباسشویی اوشن است. که باید برای تعمیرات آن با کارشناس مشاوره کنید. در ادامه چند کد خطا و علت بروز آن را با هم مرور می کنیم. برای آگاهی از ارورهای لباسشویی اوشن به بخش مقاله کدخطاها مراجعه کنید.

کد خطای D7 لباسشویی اوشن = علت ارور از خرابی در برد الکترونیکی دستگاه است. در این حالت درب قفل شده و چرخه شستشو متوقف خواهد شد.

کد خطای D5 لباسشویی اوشن = این کد خطا ایراد در درب لباسشویی است که باید در موقع شستشو به درستی بسته شود.

کد خطای D3 لباسشویی اوشن = علت این ارور تخلیه نشدن آب لباسشویی و بسته ماندن درب لباسشویی است.

ایراد در لباسشویی یا خرابی قطعات آن چرخه شستشو را مختل می کند و باید برای تعمیرات لباسشویی و همچنین برای رفع نچرخیدن دیگ لباسشویی اوشن هر چه سریعتر اقدام کنید. برای این منظور همکاران ما در تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در تمام ایام هفته آماده تعمیرات لباسشویی و تعمیرانواع لوازم خانگی و خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس های نمایندگی تعمیرگاه مجاز جهت ثبت سفارش خرابی:

77166615_22737566_44287993_33812686_88592650_55810742 (021)

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *