ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما

دلایل نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما

آیا شما هم این تجربه را داشته اید که دیگ لباسشویی هنگام شستشو و شروع به کار نچرخیده باشد؟

اگر تا به حال با این مشکل روبرو نشده اید و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما را نمی دانید، در این مقاله این نکات را بررسی و شما را با راه کارهای رفع این مشکل آشنا می کنیم.

لباسشویی را به برق متصل کرده اید و می خواهید طبق برنامه انتخاب شده، دستگاه شروع به کار کند. اما متوجه می شوید دیگ چرخشی ندارد و یا آبگیری انجام شده، ولی دیگ به کندی شروع به چرخش می کند.

ممکن است علت های مختلفی باعث شود، تا این ایراد در لباسشویی بوجود بیاید.

این مشکل ممکن است در هر زمانی برای لباسشویی پیش بیاید.

به نکاتی که برای نگهداری از لباسشویی و انجام مواردی که در دفترچه راهنمای لباسشویی پاکشوما، برای کاربران توضیح داده شده توجه کنید.

معرفی کد خطاهایی که در صفحه نمایشگر لباسشویی هنگام ایراد در قسمت های مختلف دستگاه نشان داده می شود، در مقاله ای برای شما کاربران عزیز تهیه شده است.

این ارورها کمک زیادی می کند تا با ایراد و علت آن، در لباسشویی آشنا شوید و برای رفع خرابی و مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی رخ دهد، هر چه سریعتر اقدام کنید.

معیوب بودن بخشی از لباسشویی، کار شستشوی لباس ها را به تعویق می اندازد و انجام نمی شود.

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما می تواند از این موارد باشد:

درب لباسشویی ایراد دارد

چفت نشدن درب لباسشویی پاکشوما و بسته نشدن کامل درب دستگاه می تواند علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما باشد.

درب لباسشویی قطعات مکانیکی و الکترونیکی دارد، که اگر هر کدام خراب یا معیوب شوند، دیگر درب بسته نمی شود و چرخش دیگ انجام نمی شود.

میکروسوئیچ درب اگر فرمانی از برد الکتریکی دریافت نکند، فعال نمی شود و این غیر فعال بودن سوئچ درب لباسشویی، دیگر علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما باشد.

باید تمام قطعات مربوط به قفل درب و سوئیچ بررسی شود.

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما

برد الکترونیکی خراب شده است

برد الکترونیکی فرمان هایی صادر می کند و این فرمان ها به وسیله سنسور ها به قسمت های مختلف لباسشویی می رسد. اگر این برد الکترونیکی خراب شود، دیگر دستوری صادر نشده و لباسشویی برای شستشو عمل نمی کند و دیگ لباسشویی نمی چرخد.

می توانید دستگاه را یک بار ریست کنید. ممکن است این مشکل با ریست برطرف شود.

نحوه ریست کردن در لباسشویی پاکشوما به دو روش انجام می شود. اگر دکمه ریست در دستگاه وجود داشت، چند ثانیه این دکمه را فشار دهید تا ریست لباسشویی پاکشوما انجام شود.

اگر این دکمه در لباسشویی پاکشوما نبود، می توانید دستگاه را از برق بکشید و به مدت 30 ثانیه الی 1 دقیقه منتظر بمانید تا ریست انجام شود. بعد لباسشویی را به برق متصل کنید و دکمه استارت را فشار دهید تا از ریست شدن و درست کار کردن لباسشویی مطمئن شوید.

اگر در برد لباسشویی ایرادی پیدا شود و یا خراب شده باشد، تعمیر یا تعویض این برد باید توسط متخصص انجام شود.

تعمیرگاه مجاز برای تعمیرات انواع لباسشویی و تعویض قطعات آن با متخصصین مجرب خود، این خدمات را برای شما عزیزان انجام می دهد.

خرابی در موتور محرک

موتور لباسشویی پاکشوما یکی از قطعات مهمی است که اگر ایرادی پیدا کند، دیگر دستگاه کار نمی کند و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما از مشکل در موتور است. که اگر نیم سوز شده و یا سوخته باشد، باید تعویض و یا تعمیر شود. دیگ لباسشویی به وسیله کلاچ و میله های متصل به آن و چرخ دنده ها حرکت درام را انجام می دهد.

کلاچ سرعت دیگ را به صورت تدریجی افزایش می دهد.

اگر کلاچ سائیده شده و یا سایر قطعات مربوط به آن خراب شده باشند، لباسشویی کار خود را به درستی انجام نمی دهد و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما را باید در این قسمت ها جستجو کنید.

بار بیش از اندازه در لباسشویی

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما می تواند از بار اضافه در سبد لباسشویی باشد.

اگر بیشتر از اندازه ظرفیت ماشین لباسشویی پاکشوما، لباس، حوله و یا ملحفه و سایر البسه را در مخزن آن قرار دهید و توجهی به این بار نا متعادل نداشته باشید، ممکن است دیگ لباسشویی اصلا نچرخد و یا به کندی چرخش داشته باشد. که به موتور و قسمت های دیگر دستگاه آسیب وارد می کند.

حوله و یا پتو که سنگین هستند، بعد از آبگیری خیس شده و وزن بیشتری پیدا می کنند و چرخش دیگ کند می شود و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما می تواند از این بار اضافه در دستگاه باشد.

ظرفیت ماشین لباسشویی بر روی دستگاه مشخص شده است.

اگر در موقع شستشوی لباس ها، از بالای آبکش فضایی را خالی بگذارید، چرخش دیگ آسان تر می شود.

پمپ تخلیه لباسشویی

دیگر علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما از خراب بودن یا ایراد در پمپ تخلیه است.

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما اگر پمپ مسدود شده و جسمی در آن گیر کرده باشد و یا پروانه آن صدمه دیده یا شکسته باشد، آب کثیف بعد از شستشو تخلیه نمی شود و به  مرحله دیگر نمی رود و شستشو انجام نمی شود. یعنی دیگ چرخش ندارد.

ممکن است مسیر شیلنگ تخلیه به فاضلاب نیز بسته باشد و یا فیلتر لباسشویی هم بر اثر کرک و یا تکه ای لباس مسدود شده باشد، که باید تمیز شود.

اگر پمپ تخلیه نیاز به تعمیر یا تعویض داشت، این عیب یابی توسط کارشناس انجام می شود. برای تشخیص خرابی در پمپ تخلیه یا دیگر قطعات با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید، تا کارشناسان این مجموعه برای عیب یابی و تشخیص و همچنین در صورت نیاز به تعمیرات لباسشویی پاکشوما در محل، به شما در این امر کمک کنند.

 دیگ و قطعات مربوط به آن

چرخش دیگ لباسشویی به وسیله قطعاتی انجام می شود که اگر هر یک از آنها خراب یا معیوب شده باشند، دیگ لباسشویی نمی چرخد.

تسمه

تسمه های لباسشویی اگر بر روی شفت و فولی به درستی نچرخد و شل شده باشد و یا به مرور فرسوده شده و یا پاره شده باشند علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما است.

باید این قسمت ها بررسی شوند تا از سالم بودن شفت، فولی و تسمه و دیگر قطعات مطمئن شوید.

بلبرینگ ها

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما ممکن است از شکستگی یا فرسودگی در بلبرینگ باشد. اتصال موتور درایو لباسشویی به سبد به وسیله بلبرینگ انجام می شود.

اگر خرابی هر قطعه ای باعث شود که دیگ چرخش نداشته باشد باید برای عیب یابی و تشخیص با کارشناس مشورت کنید تا در صورت نیاز سفارش تعمیرات شما ثبت شود و برایتان کارشناس اعزام شود.

تعمیرگاه مجاز برای تعمیرات انواع لباسشویی و تعمیر لوازم خانگی خدمات نوینی را در اختیار شما عزیزان می گذارد.

در این مقاله با علت نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما آشنا شدید. برای آشنایی بیشتر با لباسشویی پاکشوما به دیگر مقاله های مربوط به آن مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *