ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال

نقص در سوئیچ درب

سوئیچ درب ماشین لباسشویی تعیین می کند که آیا درب به درستی بسته شده است یا خیر و طوری طراحی شده است که برای حفظ ایمنی، از چرخش دیگ جلوگیری کند. در اکثر مدل‌ ها، در صورت کار نکردن سوئیچ درب، ماشین لباسشویی به کلی از کار می افتد. اما برخی دیگر از مدل ‌ها به گونه ای طراحی شده اند که دیگ پر می شود، اما نمی چرخد. در نتیجه، اگر به دنبال راهکاری برای رفع مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آبسال هستید، باید بدانید که خرابی سوئیچ درب یکی از شایع ترین دلایل بروز این مشکل است. در واقع، یکی از اولین مواردی است که باید بررسی شود، به خصوص اگر دیگ پر می شود، اما به درستی نمی چرخد.

می توانید این سوئیچ را در زیر درب و در بالای دستگاه خود پیدا کنید. سپس، باید بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر. ممکن است بتوانید سوئیچ را تعمیر کنید. اما این امکان وجود دارد که نیاز به تعویض آن داشته باشید. لازم به ذکر است که تعمیر یا تعویض این قطعه، پیچیدگی های خاص خود را دارد. بنابراین، توصیه می کنیم برای این کار با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید.

انسداد پمپ تخلیه؛ یکی از علل اصلی نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال

یکی از رایج ترین دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی، انسداد پمپ تخلیه است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که چیزی در لوله خروجی گیر کند و مسیر آب به داخل و خارج دستگاه مسدود شود. در واقع، پرزها یا یا اشیا کوچک مانند سکه یا سنجاق سر می ‌توانند عامل انسداد این پمپ باشند. برای تشخیص آنکه پمپ دچار گرفتگی شده است یا خیر، یک برنامه شست‌وشو را انتخاب کنید. اگر تخلیه دستگاه شما بیشتر از حد معمول طول کشید، یا اگر دیگ به طور کامل تخلیه نشد، باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را تعمیر کنید.

خرابی موتور ماشین لباسشویی

در ماشین ‌های لباسشویی، موتور برای اتصال درام به موتور استفاده می‌ شود. البته ممکن است موتور به مرور زمان فرسوده شود. در این صورت، دستگاه به طور معمول با آب پر و تخلیه می شود، اما دیگ نمی چرخد و لباس های شما تمیز نمی شوند. معمولا موتور ماشین لباسشویی برس های کربنی دارد که به آن متصل می شوند. توجه داشته باشید که تعویض اجزا موتور ماشین لباسشویی بسیار دشوار می‌باشد. از این رو، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

تسمه درام نیز می‌تواند باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال می‌شود

پارگی تسمه درایو یا محرک می تواند باعث تکان خوردن ماشین لباسشویی در طول چرخه شستشو شود. همچنین باعث ثابت ماندن دیگ می‌شود. اما برای اینکه ببینید مشکل از این بخش است یا خیر، پشت دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تسمه هنوز روی محور قرار دارد. البته ممکن است لازم باشد تسمه را تعویض کنید. در نتیجه، باید تسمه ای را خریداری کنید که به طور خاص برای برند و مدل لباسشویی شما ساخته شده است.

دز این مقاله با علت نچرخیدن لباشسویی آبسال آشنا شدیم اما در صورتی که ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر لباسشویی آبسال دارید می توانید به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نماییید و با استفاده از خدمات تخصصی ما در زمینه تعمیر لباسشویی آبسال مشکل پیش آمده را برای ماشین لباسشویی آبسال خود برطرف نمایید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *