ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

پاره شدن تسمه لباسشویی حایر

این قطعه در لباسشویی یا همان تسمه لباسشویی حایر امکان دارد به دلایل مختلفی پاره شود. اما در صورت پاره شدن تسمه لباسشویی‌ حایر دو نشانه ی اصلی وجود دارد. اولین دلیل این که هنگامی که ماشین لباسشویی را روشن می کنید، آبکش ماشین لباسشویی نمی چرخد، دومین دلیل این که، در صورت چرخش آبکش ماشین لباسشویی و هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، بوی سوختن لاستیک به مشام می خورد.

این ها اصلی ترین علت پاره شدن تسمه لباسشویی حایر هستند. اما با این حال باز هم دلایل و نشانه های دیگری در رابطه با پاره شدن تسمه ماشین لباسشویی وجود دارند. به عنوان مثال سایر شاخص های احتمالی پاره شدن تسمه ی ماشین لباسشویی، می توان به وجود صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام استفاده از ماشین لباسشویی اشاره کرد. این سر و صدای زیاد به واسطه ی فشار زیاد وارد شده به لگن ایجاد می شود.

بررسی تسمه در ماشین لباسشویی

همیشه نیاز نیست که تسمه را تعویض کنید، بلکه با بررسی یک سری موارد، شما متوجه می شوید که تسمه ی ماشین لباسشویی، نیاز به تعویض دارد. گاهی ممکن است که تسمه فقط از مسیر خود خارج شده باشد و به راحتی بتوان آن را به حالت اولیه برگرداند و نیاز به تعویض نداشته باشد. تسمه ی ماشین لباسشویی، ممکن است به راحتی از روی مسیر لگن و موتور ماشین لباسشویی، خارج شده باشد، برای چک کردن وضعیت تسمه، باید به قسمت پشتی دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که تسمه روی جای خود قرار نداشته باشد، باید تسمه را به سمت عقب خود بکشید، تا تسمه در محل اصلی خود قرار بگیرد.

تعویض تسمه لباسشویی حایر

در صورتی که تسمه ی ماشین لباسشویی، در جای اصلی خود قرار نداشته باشد، باید بررسی کنید و ببینید که آیا تسمه آسیب دیده یا نه ! در صورتی که آسیب هایی مثل سروراخ شدن یا خراشیدگی روی تسمه وجود داشته باشد، به هیچ عنوان نباید آن را تعمیر کنید، بلکه باید تسمه را تعویض کنید. همچنین در چنین وضعیتی نباید ماشین لباسشویی را استفاده کنید و آن را روشن کنید، زیرا روشن کردن ماشین لباسشویی در چنین وضعیتی، می تواند باعث آسیب رساندن به موتور دستگاه یا سایر اجزای دیگر دستگاه شود

 

تسمه ی ماشین لباسشویی، ممکن است بنا به دلایل مختلفی پاره شود. اما به صورت کلی، در صورتی که تسمه ی ماشین لباسشویی، تحت فشار نا خواسته قرار بگیرد، ممکن است پاره شود. در این صورت همچنین ممکن است که لبه های تسمه، سوخته شده باشد و یا  ریش ریش شده باشد، یا همچنین شیار ها از جای خود خارج شده باشند، در این صورت باید تسمه ی ماشین لباسشویی را عوض کنید.

همچنین ممکن است پاره شدن تسمه، بخاطر اصطحکاک غیر ضروری هنگام چرخش موتور اتفاق بیوفتد، این حالت به این ترتیب رخ می دهد. هنگامی که موتور بچرخد اما آبکش نچرخد همچین اتفاقی رخ می دهد. در واقع عدم حرکت آبکش، مانع از حرکت تسمه می شود، و در نتیجه چرخش و نیروی موتور باعث می شود تا تسمه به شدت آسیب ببیند و حتی ممکن است به خود موتور نیز فشار وارد شود و موتور نیز بسوزد.

علت عدم چرخش آبکش ماشین لباسشویی چیست ؟

آبکش یا همان سبد در ماشین لباسشویی، ممکن است بنا به دلایل مختلفی نچرخد و همان طور که پیش تر اشاره کردیم، نچرخیدن آبکش باعث پارگی تسمه و آسیب به موتور شود. نچرخیدن آبکش می تواند بخاطر مسائلی از قبیل فرسودگی خود دستگاه و یا فرسودگی محور اتفاق بیوفتد. اما دو دلیل اصلی برای نچرخیدن آبکش ماشین لباسشویی وجود دارد، یکی بار اضافه ی دستگاه و دیگری گیر کردن قسمتی از لباس در قسمت داخلی درب از اصلی ترین دلایل این مشکل هستند.

در صورتی که لباس های زیادی را برای شستشو درون ماشین لباسشویی قرار دهید، لباس ها آب زیادی را به خود جذب می کنند. به عنوان مثال حوله در صورتی که آب را به خود جذب کند، بسیار سنگین می شود، و همین وزن زیاد بار  باعث می شود که آبکش نتواند بچرخد و همین امر باعث می شود تا فشار زیادی روی تسمه ایجاد شود و در نتیجه تسمه پاره شود.

همچنین در صورتی که یک جسم سفت مثل کفش، اگر به طور اتفاقی وارد قسمت شیشه ای درب شود، باعث می شود که آبکش بلرزد و نتواند بچرخد و در نهایت به ناچار تسمه پاره می شود.

راه حل جلوگیری از پاره نشدن تسمه در ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از نچرخیدن آبکش ماشین لباسشویی و جلوگیری از پاره شدن تسمه، فقط کافیست لباس های بیش از حد زیاد و سنگین  مانند حوله و پتو و. . . را درون ماشین لباسشویی قرار ندهید، همچنین از شستشوی کفش ورزشی و امثال این ها درون ماشین لباسشویی خودداری کنید. در صورت رعایت کردن همین دو نکته ی ساده امکان پارگی تسمه به شدت کاهش پیدا می کند و شما می توانید با خیال راحت از ماشین لباسشویی خودتان برای سالیان سال استفاده کنید.

در این مقاله با علت پاره شدن تسمه لباسشویی حایر آشنا شدیم، اما در صورتی که ماشین لباسشویی شما دچار مشکلات تخصصی شده است ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم برای تعمیر ماشین لباسشویی حایر خودتان اقدام نکنید و برای تعمیر لباسشویی حایر از خدمات نمایندگی تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در زمینه تعمیرات لباسشویی حایر استفاده نمایید

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *