ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

کد خطای لباسشویی حایر

ارور ماشین لباسشویی حایر Haier

امروزه معمولا انسان در بیشتر کارهای خود از انواع و اقسام دستگاه های هوشمند استفاده می کند، پس در نتیجه انسان نیازمند داشتن دانش فنی است که بتواند علاوه بر استفاده کردن از دستگاه های هوشمند بتواند تا حد امکان از مشکلات پیش آمده و اختلالات رخ داده در دستگاه آگاه باشد و برای برطرف کردن مشکلات اقدام کند. یکی از این دستگاه ها که لباسشویی است و در برخی از موارد با مشکلاتی روبرو می شود که این مشکلات باعث دگرگونی در لباسشویی می شود که به راحتی میشود این اختلالات را برطرف کرد ام در برخی از موارد حضور یک تکنسین متخصص در زمینه تعمیر لباسشویی حایر لازم است. در صورتی که شما مصرف کننده لباسشویی حایر هستید، توصیه ما به شما این است که این مقاله را مطالعه کنید، زیرا در ادامه مقاله به بررسی کد خطای لباسشویی حایر می پردازیم.

کاربران در صورت آشنایی با این کد خطاها می توانند در صورت نیاز:

  • استفاده بهتر و راحت تر از لباسشویی.
  • برخلاف تصور، برخی از این ارورها به راحتی قابل برطرف کردن هستند و تنها با داشتن کمی تخصص و آشنا بودن با دلایل بروز آن ها می توانید بع برطرف کردن آن ها بپردازید.
  • در استفاده کردن از خدمات تعمیر لباسشویی حایر Haier بی نیاز خواهی شد.
  • در صورت بروز و مشاهده اولین کد حطا آن را برطرف می کنید که همین موضوع باعث می شود به دستگاه فشاری وارد نشود.

ارور و کد خطای لباسشویی حایر

یکی از مزیت های دستگاه های دیجیتال امروزی این است که برای آن ها کد خطا (ارور) تعریف شده است و هر کد خطا یا ارور مربوط به یک قسمت خاص از دستگاه می باشد، به همین دلیل هنگامی که هر قسمت از لباسشویی با مشکل روبه رو می شود، کد خطای مربوط به آن قسمت شروع به هشدار دادن کرده و علاوه بر آن که شخص استفاده کننده را از وجود اختلال دستگاه آگاه می سازد، ناحیه دچار اختلال شده را مشخص می کند تا کار تعمیر و اصلاح اختلال سریع تر و با کارایی بهتری پیش برود. زیرا لازم است با انواع ارورهای دستگاه دیجیتال مورد استفاده خود آشنا باشیم تا بتوانیم به موقع به برطرف کردن مشکل لباسشویی و تعمیر لباسشویی حایر خود بپردازیم.

لازم به ذکر است که ارورهای لباسشویی حایر با چراغ های چشمک زنی که در قسمت جلویی دستگاه تهیه شده است، هشدارهای لازم را به شما نشان می دهد. در ادامه مقاله به توضیح هر ارور، و چگونگی چشمک زدن آن می پردازیم.

کد خطای لباسشویی حایر

کد خطاهای چراغ چشمک زن در ماشین لباسشویی حایر

کد ارورنحوه چشمک زدن چراغ‌های جلویی دستگاهعلت ارورنحوه عیب یابی و رفع کد خطا
ERR1در صورت بروز این مشکل، هیچ چراغی روشن نخواهد شد و چشمک نمی زند.درب لباسشویی به طور کامل و صحیح بسته نشده است.آهن ربا و مغناطیس به کار رفته در درب لباسشویی دچار اختلال شده است.سیم های نرتبط با مغناطیس درب لباسشویی دچار جابجایی و یا هرگونه مشکل شده است.فیض برق برد لباسشویی قطعه شده است و یا اتصال درستی ندارد.برد لباسشویی دچار احتلال شده است.میکروسوئیچ درب لباسشویی دچار اختلال شده است و کار نمی کند.اشیاء خارجی مانع از بسته شدن درب لباسشویی شده است.ارتباط بین برد لباسشویی با درب آن دچار اختلال شده است و ارتباط درستی برقرار نمی شود.درب ماشین لباسشویی به طور صحیح و کامل بسته نشده است.برای برطرف کردن این مشکل ابتدا بایددرب لباسشویی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.در صورتی مشکل برطرف نشد، اتصال ماشین لباسشویی را به برق بررسی کنید.هرگونه اشیاء خارجی از جمله لباس ها که مانع از بسته شدن درب لباسشویی شده اند بردارید.بررسی کردن قفل درب لباسشویی و PCB قفل.در آخرین اقدام باید ارتباط بین برد دستگاه و برد لباسشویی را بررسی کنید و در صورت وجود اشکال آن را برطرف کنید.
ERR2در این ارور، ماشین لباسشویی حایر پس از حدود یک دقیقه دو بار چشمک می زند و سپس برای مدت 4 ثانیه خاموش می‌شود. (پس از یک دقیقه، هر 4 ثانیه دو بار چشمک می زند.)لوله تخلیه آب دچار اختلال شده است یا پیچ خورده است، امکان گرفتی لوله تخلیه نیز وجود دارد.فیلتر پمپ تخلیه با مشکل روبرو شده است و یا کثیف شده است.فیش های مرتبط به تخلیه اتصال خوبی ندارد، دچار قطعی و یا اختلالات دیگر شده است.پمپ تخلیه نیز دچار اختلال شده است و به خوبی کار نمی کند.سنسور مربوط به تشخیص سطح آب دچار مشکل شده است.PCB لباسشویی دچار اختلال شده است و کار نمی کند.شیر برقی لباسشویی با مشکل روبرو شده است.برای برطرف کردن این کد خطا باید قطعات مختلفی را بررسی کنید تا سالم باشند.در اولین اقدام پمپ تخلیه لباسشویی را به خوبی کورد بررسی قرار دهید.دسته سیم ها را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل فرمایید.اتصالات بین برقی PCB را مورد بررسی قرار دهید.عواملی که باعث مسدود شدن لوله تخلیه آب شده اند را برطرف کنید.سیر برقی را بررسی کنید تا آب بیش از حد وارد دستگاه نشده باشد.لوله فاظلاب را بررسی کنید تا دچار گرفتگی نشده باشد.سنسور سطح آب را بررسی کنید که سالم باشد.
ERR3چراغ‌ها سه بار چشمک می‌زنند و سپس برای مدت 4 ثانیه خاموش می‌شوند. (هر 4 ثانیه سه بار چشمک می‌زنند.)فیش های مرتبط با سنسور حرارتی دچار اختلال، قطعی و یا به خوبی کنصل نشده است.سنسور حرارتی لباسشویی دچار اختلال شده است و عملکرد نا مناسبی دارد.فیش های مرتبط با برد دستگاه به خوبی وصل نشده است و یا قطع شده است.برای برطرف کردن این کد خطا ابتدا باید سنسور دما را مورد بررسی قرار دهید تا دچار مشکل نشده باشد.سپس از اتصال درست سیم ها و عدم قطعی در آن ها مطمئن شوید.برد دستگاه را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
ERR4چراغ‌های دستگاه ابتدا 4 بار چشمک می‌زنند و سپس برای مدت 4 ثانیه خاموش می‌مانند. (هر 4 ثانیه، 4 بار چشمک می زند).المنت حرارتی دچار اختلال شده است و به خوبی کار نمی کند.المنت اتصال کوتاه شده است و اتصال خوبی را فراهم نم کند.حرارت تولید شده زیاد است.حجم لباس های درون لباسشویی زیاد است.این کد خطا زمانی نمایش داده می شود که المنت لباسشویی به خوبی گرم نمی کند.در صورت بروز این مشکل در مرحله اول لباس های داخل لباسشویی را کم کنید، زیرا به نظر می رسد بار بیش از حد لباس ها باعث بروز این مشکل می شود.در صورتی که کد خطا برطرف نشدن در مرحله بعد باید، به بررسی کردن سیم ها بپردازید تا دچار اختلال نشده باشند.ترمیستور لباسشویی را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
ERR5در این کد خطا، چراغ‌های جلویی دستگاه ابتدا پس از گذشت 8 دقیقه، 5 بار چشمک می‌زنند و سپس برای مدت 4 ثانیه خاموش می‌شوند. (پس از 8 دقیقه، هر 4 ثانیه 5 بار چشمک می‌زنند.)شیر آب لباسشویی آب بسته است و آب به داخل دستگاه وارد نمی شود.آب درون لباسشویی به اندازه کافی نرسیده است.فشار ورودی آب به دلایل مختلف کم شده است، لوله ورودی آب را بررسی کنید و در صورت پیچ خوردگی و یا انسداد آن را برطرف کنید.هیدروستات لباسشویی با مشکل مواجه شده است و عملکرد خوبی ندارد.برای برطرف کردن این کد خطا باید، ابتدا آن را بررسی کنید تا دچار نشتی نشده باشند.در صورتی که اثری از نشتی پیدا نکردید، بررسی کنید که آب به میزان کافی به لباسشویی وارد شده است یا خیر.شیر برقی را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.دسته سیم های بین شیر برقی و PCB را بررسی کنید تا اتصال مناسب داشته باشند و دچار قطعی نشده باشند.سنسور سطح آب را بررسی کنید تا معیوب نشده باشد، در صورت خرابی قطعه آن را تعویض کنید.پمپ تخلیه را نیز مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که به خوبی کار می کند.
ERR6چراغ‌های جلویی دستگاه ابتدا 6 بار چشمک زده و به مدت 4 ثانیه خاموش می‌شوند. (هر 4 ثانیه، 6 بار چشمک می‌زنند.)برد الکتریکی دستگاه دچار اختلال شد هاست و قطعه کار نمی کند.برد الکتریکی شکسته و به خوبی عمل نمی کند.فیش های برد دستگاه را بررسی کنید و از وصل بودن اتصال آن ها به خوبی مطمئن شوید.موتور لباسشویی شما دچار اختلال شده است و با اختلال روبرو شده است و به خوبی کار نمی کنداین ارور نشان دهنده وجود اختلال در سنسور سرعت موتور اصلی دستگاه است.برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید سعی کنید تا حد امکان بار لباسشویی را کاهش دهید.در صورت برطرف نشدن کد خطا، اقدام به بررسی عملکرد سنسور سرعت موتور نمایید، سیم ها و اتصالات آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.عملکرد برد لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید و مشکلات احتمالی را برطرف کنید.
ERR7در این کد خطا، چراغ‌های دستگاه ابتدا 7 بار چشمک زده و سپس برای مدت 4 ثانیه خاموش می‌شوند. (هر 4 ثانیه، 7 بار چشمک می زند.)گرم شدن بیش از حد موتور لباسشویی.موتور لباسشویی دچار اختلال شده است و به خوبی کار نمی کند.کانکتور لباسشوی دچار اختلال شده است.فیش های برد لباسشویی اتصال خوبی ندارند و یا دچار قطعی شدند.برد دستگاه دچار اختلال شده است و عملکرد خوبی ندارد.این ارور نشان دهنده حرارت بیش از حد موتور یا TOC است.برای برطرف کردن این مشکل، موتور لباسشویی را از نظر سلامت کارکرد و ساختار بررسی کنید و سپس دستع سیم ها و اتصالات آن را بررسی می کنیم تا از عملکرد خوب آن ها مطمئن شویم.
ERR8در این کد خطا، چراغ‌های دستگاه 8 بار چشمک زده و سپس برای مدت 4 ثانیه خاموش می‌شوند. (هر 4 ثانیه، 8 بار چشمک می زند.)هیدروستات دچار اختلال شده است و به خوبی کار نمی کند.شیر برقی دستگاه دچار اختلال شده است.برد الکتریکی دستگاه دچار اختلال شده است و به خوبی عمل نمی کند.این ارور نشان دهنده این است که آب لباسشویی بیش از حد پر شده استو همین موضوع باعث فعال شدن سنسور فشار آب شده است.برای برطرف کردن این مشل سنسور فشار آب را مورد بررسی قرار دهید و از عمملکرد درست آن مطمئن شوید.دست سیم ها و اتصالات آن ها را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.عملکرد لوله فشار را بررسی کنیم و از سالم بودن آن مطمئن شویم.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای سری H

کد ارورعلت ارورنحوه رفع کد خطا
H2این ارور نشان دهنده اختلال در ترمیستور دستگاه است.برای برطرف کردن این کد خطا باید ترمیستور دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.
H4این خطا نشان دهنده ایراد در دمای آب دستگاه است. (المنت با بروز این خطا در حال کار کردن بدون آب است.)برای برطرف کردن این مشکل باید سطح آب را بررسی کنید.
H5این خطا نشان دهنده ایراد در المنت دستگاه است.برای رفع این ارور باید المنت را بررسی کنید.همچنین به برنامه شستشو فعال در لباسشویی توجه کنید و دمای آب را نسبت به آن بررسی کنید.
H6این خطا نشان دهنده ایراد در المنت دستگاه است.المنت لباسشویی را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
H8این خطا نشان دهنده ایراد در المنت دستگاه است.المنت دستگاه را مورد بررسی دقیق قرار دهید و در صورت نیاز برای تعویض آن اقدام کنید.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای PFE

ارورعلت ارور
PFEاین خطا مربوط به فیلتر تخلیه است.

نحوه رفع ارورPFE و تعمیر لباسشویی حایربه شرح زیر است:

  • استفاده کردن بیش از حد از مواد شوینده می تواند دلیل بروز این مشکل در لباسشویی باید و این کد خطا را نمایش دهد.
  • برای برطرف کردن این کد خطا باید فیلتر تخلیه را مورد بررسی قرار دهید.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای IE

ارورعلت ارور
IEاین خطا نشان دهنده ایراد در شیر ورودی آب دستگاه است.

نحوه رفع ارور IE به شرح زیر است:

  • امکان دارد شیر برقی دچار انسداد شده باشد.
  • پمپ تخلیه لباسشویی در هنگام آبگیری فعال می شود.
  • هیدروستات دیر فرمان صادر می کند.
  • برای برطرف کردن این مشکل باید شیر آب را بررسی کنید.
کد خطای لباسشویی حایر

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای IB

ارورعلت ارور
IBخرابی برد

نحوه رفع ارور IB به شرح زیر است:

  • برد لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
ارورعلت ارور
OEاین خطا نشان دهنده اختلال در شیر تخلیه آب دستگاه است.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای OE

نحوه رفع ارور OE به شرح زیر است:

  • برای برطرف کردن این ارور باید پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید.
  • در صورت وجود هرگونه انسداد در پمپ تخلیه آن را برطرف کنید.
  • همچنین در صورت لزوم می توانید پمپ تخلیه را تعویض کنید.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای UE

ارورعلت ارور
UEاین خطا نشان دهنده ایراد در بالانس بودن دستگاه است.
  • برای برطرف کردن این کد خطا باید لباسشویی را بالانس کنید.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای LE

ارورعلت ارور
LEاین خطا نشان دهنده اختلال در میکروسوئیچ درب دستگاه است.
  • برای برطرف کردن ارور LE در لباسشویی حایر باید میکروسوئیچ درب را مورد بررسی قرار دهید.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E1

ارورعلت ارور
E1این خطا نشان دهنده مشکل هیدروستات در ارائه فرمان به موقع به شیر برقی است.

نحوه رفع ارور E1 به شرح زیر است:

  • در صورتی که آب بیش از حد وارد لباسشویی می شود، درجه منفی هیدروستات را کم کنید تا آب کمتری به لباسشویی وارد شود.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E2

ارورعلت ارور
E2این ارور نشان دهنده خطای سرریز شدن آب است.

نحوه رفع ارور E2 و تعمیر لباسشویی حایر به شرح زیر است:

  • فرمان از هیدروستات صادر نمی شود و پمپ تخلیه عمل نمی کند.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E3

ارورعلت ارور
E3این ارور نشان دهنده، وصل نشدن صحیح سنسور دما است.

نحوه رفع ارور E3 به شرح زیر است:

  • در صورت اختلال برای سنسور دما، فرمان قطع و وصل به المنت داده نمی شود و آب در لباسشویی گرم نخواهد شد.
  • در این حالت تنها باید سنسور دما را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
ارورعلت ارور
E4این خطا نشان دهنده نشتی آب در دستگاه است.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E4

نحوه رفع ارور E4 و تعمیر لباسشویی حایر به شرح زیر است:

امکان نشتی آب می تواند از پشت دیگ، لاستیک دور درب، جاپودری و یا اتصالات زیر لباسشویی باشد.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E5

ارورعلت ارور
E5اخطار ولتاژ بالای لباسشویی

نحوه رفع ارور E5 حایر به شرح زیر است:

  • در صورت بروز این کد خطا امکان دارد که بین دیگ و درب لباسشویی لباس گیر کرده است.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E6

ارورعلت ارور
E6اخطار ولتاژ بالا/ خطای EMG

نحوه رفع ارور E6 حایر به شرح زیر است:

  • در صورت بروز این ارور احتمال خرابی موتور و PCB وجود دارد.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E7

ارورعلت ارور
E7خطای جهت اشتباه

نحوه رفع ارور E7 حایر به شرح زیر است:

  • چرخیدن موتور لباسشویی در جهت اشتباه.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E8

ارورعلت ارور
E8اشکال در کارکرد موتور

نحوه رفع ارور E8 حایر و به شرح زیر است:

  • بررسی کردن سوکت موتور لباسشویی.
  • بررسی کردن موتور به صورت جداگانه.

ارور ماشین لباسشویی حایر کد خطای E9

ارورعلت ارور
E9اشکال در هیدروستات

نحوه رفع ارور E9 و تعمیر لباسشویی حایر به شرح زیر است:

  • هیدروستات را مورد بررسی به صورت تخصصی قرار دهید.

نحوه رفع کد خطای ماشین لباسشویی حایر

ارور یا همان کدخطای لباسشویی پیغامی است که بر روی پنل جلویی لباسشویی نمایش داده می شود و حاکی از وجود مشکل و اختلال در بخش خاصی از لباسشویی می باشد. با وجود اینکه تعمیرات لباسشویی حایر بدون تخصص می تواند باعث بروز مشکلات بیشتر در لباسشویی شود، اما بعضی از ارورهای لباسشویی حایر را می توان با استفاده از معانی این کد خطا به راحتی برطرف کرد. بهترین تصمیم در زمینه تعمیر لباسشویی حایر سپردن تعمیر لباسشویی به تکنسین متخصص و با تجربه می باشد که نمایندگی تعمیرات لباسشویی حایر در تعمیرگاه مجاز حایر می تواند به شما در این زمینه کمک می کند.

چگونه برای برطرف کردن کد هشدار ماشین لباسشویی حایر در منزل اقدام کنیم؟

در صورتی که بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی اروری را نمایش می کنید، باید هر چه زود تر برای برطرف کردن ارور پیش رو اقدام کنید. در برخی از موارد این کد خطاها نشان دهنده بروز یک ایراد موقتی در لباسشویی است که در این مواقع رفع کد هشدار ماشین لباسشویی حایر به کمک اقدامات کوچک امکان پذیر است. به همین دلیل آشنا بودن با این کد خطا ها و برطرف کردن آن ها بسیار مفید است. اطلاع پیدا کررن از این ارورها نیز از طریقه دفترچه راهنمای لباسشویی حایر و همچنین به کمک این مقاله امکان پذیر است. به همین دلیل میتوانید در صورت مواجه شدن با هرگونه از این مشکلات روبرو شدید در منزل خودتان به برطرف کردن کد خطای لباسشویی حایر خود در منزل بپردازید.

در صورتی که مشکل پیش رو در لباسشویی شما نیازمند تخصص بالایی است می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرگاه مجاز و کمک گرفتن از تکنسین های ما مشکلات خود را برطرف کنید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *