ما هستیم در: شنبه - جمعه 8:00 - 18:00
  • تماس با ما

    02177979077

  • ارسال ایمیل

    ostadtamir@info.com

  • تماس با ما

تعویض تسمه لباسشویی زیمنس

چرا دیگ لباسشویی نمی‌چرخد؟ چرا چرخش دیگ ماشین لباسشویی کند شده است؟ از آن‌جایی که تسمه لباسشویی نقش چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی را برعهده دارد، مهم‌ترین احتمالی که می‌توان درصورت بروز چنین مشکلاتی در نظر گرفت، فرسوده یا پاره شدن تسمه لباسشویی است؛ که در هر دو حالت راهی جز تعویض تسمه ماشین لباسشویی وجود ندارد. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا بیشتر با مشکلاتی که درصورت فرسوده یا پاره شدن تسمه لباسشویی به وجود می‌آید، آشنا شوید.

علائم خرابی تسمه لباسشویی

خرابی تسمه ماشین لباسشویی، چیز عجیبی نیست چراکه دیر یا زود این مشکل برای همه ماشین لباسشویی‌ها به وجود می‌آید؛ چون تسمه لباسشویی، یکی از قطعات مصرفی این دستگاه به حساب می‌آید که به مرور زمان به علت کار زیاد دچار فرسودگی می‌شود و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید تسمه لباسشویی، وظیفه دارد تا دیگ ماشین لباسشویی را برای شستشوی لباس‌ها بچرخاند؛

با این وجود می‌توان گفت که تسمه ماشین لباسشویی، نقش پررنگی در پروسه شستشوی لباس‌ها در این دستگاه دارد و اگر دچار مشکل شود، ماشین لباسشویی به طور کل به دستگاهی بلااستفاده تبدیل می‌شود. در ادامه شما را با مشکلاتی آشنا می‌کنیم که نشان می‌دهند زمان تعویض تسمه لباسشویی زیمنس رسیده است؛ درصورتی که با هر یک از این مشکلات در لباسشویی خود مواجه شدید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی زیمنس تماس بگیرید؛ تا تکنسین‌های این مرکز به آدرس موردنظر شما اعزام شوند.

نچرخیدن دیگ لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم، نقش تسمه لباسشویی در این دستگاه، چرخاندن دیگ ماشین لباسشویی است؛ با این وجود درصورتی که تسمه ماشین لباسشویی پاره شده باشد، دیگ لباسشویی نمی‌چرخد و درنتیجه لباس‌ها شسته نمی‌شوند. این مشکل حتی با اینکه دیگ لباسشویی پر از آب می‌شود نیز اتفاق می‌افتد؛ بنابراین اگر دیگ ماشین لباسشویی شما حتی با وجود اینکه آب داخل آن پر شده است، نمی‌چرخد باید به سلامت تسمه آن شک کنید؛

البته نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی همیشه به دلیل خراب شدن تسمه آن نیست؛ بلکه گاهی‌اوقات به دلیل خرابی گیربکس و گاهی‌اوقات هم به دلیل خرابی موتور لباسشویی است؛ به همین دلیل بهتر است درصورت بروز چنین مشکلی با نمایندگی تعمیرات لباسشویی زیمنس تماس بگیرید تا تکنسین‌های این مرکز به آدرس موردنظر شما اعزام شده و به عیب‌یابی لباسشویی شما بپردازند و تشخیص دهند مشکل دقیقا از کجاست؛ تا اگر مشکل از تسمه بود به تعویض تسمه لباسشویی زیمنس بپردازند.

تخلیه نشدن آب لباسشویی

بروز مشکل دیگری که یکی از دلایل آن خرابی تسمه لباسشویی است، تخلیه نشدن آب این دستگاه می‌باشد؛ به گونه‌ای که آب ماشین لباسشویی همزمان با پروسه شستشوی لباس‌ها تخلیه نمی‌شود؛ البته از آن‌جایی که امکان دارد بروز چنین مشکلی به دلیل خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی و مسدود شدن مسیر خروجی آب هم باشد؛ درصورت بروز این مشکل هم باید لباسشویی زیمنس را مورد عیب‌یابی دقیق قرار بگیرد تا اگر مشکل از تسمه آن بود، تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات لباسشویی زیمنس به تعویض تسمه ماشین لباسشویی بپردازند.

کند چرخیدن دیگ لباسشویی

حتی کند چرخیدن دیگ لباسشویی هم می‌تواند به دلیل فرسوده شدن تسمه این دستگاه باشد؛ که در این صورت نیز راهی جز تعویض تسمه ماشین لباسشویی وجود ندارد. مشکل کند چرخیدن دیگ لباسشویی اکثر اوقات بعد از تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی رخ می‌دهد و به جز فرسوده شدن تسمه این دستگاه دلیل دیگری ندارد.

مراحل تعویض تسمه لباسشویی زیمنس

قبل از اینکه برای تعویض تسمه لباسشویی زیمنس دست به کار شوید، باید ماشین لباسشویی را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.

اکنون به سراغ پنل و درب پشت لباسشویی بروید و آن‌ها را باز کنید تا بتوانید به قطعات داخلی این دستگاه و تسمه آن دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که تسمه لباسشویی دور قرقره دیگ پیچیده شده است و از پایین به دور یک پولی کوچک که به موتور وصل شده، پیچیده شده است. درواقع وظیفه چرخش دیگ لباسشویی بر دوش سیستم قرقره و پولی است.

اکنون می‌توانید تسمه لباسشویی را بردارید و یک تسمه نو جایگزین آن کنید. توجه داشته باشید که برای قرار دادن تسمه جدید به جای تسمه قبلی، ابتدا باید آن را به دور پولی موتور ماشین لباسشویی بیاندازید و سپس تسمه را بدون کوچکترین فشاری به دور قرقره لباسشویی بپیچید.

حالا پنل و درب ماشین لباسشویی را ببندید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *